Hopp til innholdet
Nysgjerrig på swing...
 
Notifications
Clear all

Nysgjerrig på swinging, stor terskel

3 Poster
2 Brukere
3 Likes
769 Visninger
(@oslojente)
Poster: 2
Aktivt medlem
Trådstarter
 

Hei!

 

Er det noen her som har noen tips til noen som er helt ferske i kink-gamet, og som syns at det er litt skummelt å bare skulle hive seg ut i det? Noen som har noen gode tip til newbies?

 
Postet : 04/01/2023 11:33 pm
(@petter)
Poster: 1
Nytt medlem
 

Heisann!

Det å hive seg uti swinging livet kan føles litt skummelt. Har selv vært der, og kjent på sommerfuglene i magen, blygheten og usikkerheten. 

 

Kan jeg først spørre om du er del av et par, eller om det er snakk om å teste ut som singel?

 

Selv har jeg kun erfaring med dette som del av et par. Vi hadde vært sammen i mange år før vi kastet oss ut i dette, litt som et forsøk på å sprite opp ikke bare sexlivet, men også livet generelt. 

Jeg har opplevd swinging som givende på flere måter. For det første så har det gitt mye spenning og seksuell tenning. For det andre så har det gitt veldig fine sosiale opplevelser. For mange av oss så handler swinging ikke bare om sex'en, men også om det sosiale rundt det. 

Første gang jeg og min kone kastet oss ut i det så dro vi på swingers klubb. Planen var å bare se på andre, og eventuelt ha sex med hverandre. 

Første kvelden vi var der så var det nettopp det vi gjorde, verken mer eller mindre. Det var pirrende, og litt skummelt. Det var kanskje litt vel stor (høflig) interesse fra single menn, men alt i alt var det veldig hyggelig. Alle oppførte seg bra, og ingen hadde noe problem med å takle et "nei". Og sånn er det jo det skal være på klubb. 

Andre kvelden vi var der så gjorde vi litt mer. Vi gikk ikke all in, men involverte oss delvis med et annet par. Det var en veldig ny og spennende opplevelse. Vi måtte snakke mye om det i etterkant, fordi vi opplevde det hele litt forskjellig. Når det skjer så er kommunikasjon, forståelse for den andres opplevelse og respekt for hverandres opplevelse superviktig. 

Noen korte råd, basert på min/vår begrensede erfaring:

1: Start gjerne med å dra på klubb. Det er ikke forpliktende på noe vis. Det kan være kleskode, men ut over det så er det ikke forventet at noen skal "gjøre" noe som helst. 

2: Er du singel dame, dra gjerne sammen med noen den første gangen. En venninne, eller en mannlig venn. Gjør klare avtaler på forhånd om hva som er ok og ikke, og om dere skal "passe på hverandre" på noen som helst måte. 

3: Kom gjerne tidlig på kvelden. Action starter sjeldent noe tidligere enn 23 på de fleste klubber. I timene før så er det mindre folk, og mindre kleint å utforske lokalene. 

4: Sørg for å få en omvisning. Vanligvis order de som driver klubbene dette raskt og enkelt når de får beskjed om at dere er der for første gang. 

5: Kjenn på stemningen første gang. Ikke begi deg ut på mer enn det du har tenkt i utgangspunktet. Kjenn på følelsen når du kommer hjem. Er du pirret? Har du lyst til å gjøre noe? Så ta en tur til!  Men syns du det hele føltes skittent, tacky eller ubehagelig, så er det ikke sikkert at dette er noe for deg. Poenget er, ta deg tid til å kjenne etter, å bli trygg, og ikke kjenn noe press for å si ja til noe som helst, uansett om presset er "innbilt" eller reelt .  

6: Skulle du føle deg presset av noen, eller at noen ikke respekterer grensene dine, si svært klart i fra, og ta kontakt med de som driver klubben. Dette er ikke greit, og blir håndhevet strengt. 

 

 

Et annet alternativ er jo å prøve ut swinging i mer private omgivelser. Det blir på mange måter mer intimt og privat enn den å være på en klubb. På klubb så blir alt veldig "offentlig", noe som både gjør det enklere å forsvinne i mengden og bare være en del av gjengen, men som også kan føles litt overveldende. 

En privat tilstelning med bare ett annet par er mye roligere, men da er man gjerne mer avhengig av at kjemien stemmer med akkurat det paret, og samtalene blir gjerne også mer private og personlige. 

Mange starter slike private treff med å møtes til rene kjemitreff på cafe eller restaurant før man møtes for sex. 

Har vært på et par slike også, men det har av en eller annen grunn vært enklere å finne noen å matche med på klubb enn på nett. 

For private treff skjer i stor grad via lyst-club.no, cupido.no, eller appen spicymatch. Noen swinger par annonserer faktisk også ganske direkte på Tinder...

Håper dette kan være en start i det minste. Vanskelig å vite helt hva man skal svare sånn generelt.

Har du konkrete spørsmål så kan sikkert både jeg og andre svare 🙂

Dette innlegget ble redigert 1 år siden av Admin
 
Postet : 06/01/2023 12:17 am
Privme reagerte
(@oslojente)
Poster: 2
Aktivt medlem
Trådstarter
 

TUSEN TAKK for kjempebra svar! 

 

Er singel akkurat nå / nylig, så kan hende jeg skal ta det litt med ro og ikke la det påvirke meg for mye, er sikkert litt ekstra sårbar på en måte - men tipset om å ta med noen var kjempelurt! 

Her fikk jeg jo svar på alt jeg lurte på 😁😍 takk igjen!

 
Postet : 07/01/2023 12:21 pm
Juvikingen og Privme reagerte

Leave a reply

Author Name

Author Email

Tittel *

Maksimal filstørrelse er 10MB

 
Forhåndsvisning 0 Revisjoner Lagret
Del: